torsdag 11 mars 2010

Nix

Ingen finpromenad blev det i dag, men väl en fuldito och det utan solen som sällskap. Alltså en vanlig tur i olika terräng, stock och sten, asfalt och grusväg osv. Så där lagomt skitiga när vi är hemma igen. Hundarnas magar har antagit en ny kulör och de små söta tassarna drar in en massa grus och gegga.

Men vad gör väl det att jag inte alltid hinner torka dom små liven fina innan dom springer in, finns ju både dammsugare och svabb.
Städ och tvättdag har det varit idag. Otroligt hur mycket tvätt ett litet hushåll som vårt kan producera. Har kört 4 maskiner och än är det inte slut i tvättkorgarna. Korgar och korgar, nu är det singularis alltså korg. Tyson fick tag i en av dom, hade ställt den i trappen för att ta med den nästa gång jag gick upp. Kommer en stund senare, korgen nedputtad ur trappen och korgbitar överallt. Ja, jag lovar, det fanns pilkvistar i snart nog hela nedervåningen av huset. Rackarns buse, han jobbade så tyst, snabbt och effektivt och jag har inte hört ett dugg.

Fick efter middagen ett flyg och for ut till det stora möbelvaruhuset. Har en tid önskat ordna sovrummet, är så himla trångt. Ett tag var jag inne på att skaffa en mindre säng, 160cm. Men har nog ändrat mig där, blir ju så trångt med fyra pers i en smalare säng (Micke, jag, Texas och Tyson). Ok, i veckorna funkar det väl men man vill ju sova hyggligt annars också.
Nu kom jag på att jag ska plocka bort sängramen, vilket ger massa centimetrar runtom, skaffa nya mindre sängbord och piffa till lite rent allmänt.

Väl där så hittar jag benen, går sen vidare. Oj, vad taskigt utbud på sängbord hittar inget alls som passar. Lufsar då vidare till lampavdelningen. Där hittar jag lampor både hit och till Gbg, kökslampa, hallampa, fönsterlampor och diverse mysbelysningar.
Kommer så hem och kollar igenom inköpen lite hastigt. Jamen shit också, vi har ju ingen säng från det stora varuhuset, tänk om benen inte passar... Kollar då men hittar inga benfästen. Jaha, det var just snyggt. Får undersöka närmre i morgon (eller när Micke kommer hem), kanske funkar i alla fall. Annars är det bara att åka tillbaka med dom.

To be continued....

Nu hoppas jag att Micke kommer hem i morgon, kanske, kanske inte. Han har varit och är fortfarande i Holland på fartygsbesök. Hinner han klart med jobbet så kommer han i morgon eftermiddag, annars lördag. Får höra i morgon bitti hur det blir.


Dagens Tips: Modell Husmor. Citron. Inte bara god och vacker utan passar även utmärkt till utsidan av kroppen. Lite som djungelolja faktiskt.

Vitare tänder - Gnid en citronklyfta mot tänderna. Men inte dagligdags, syran fräter.

Torra armbågar - Halvera en citron och gnid/gnugga armbågarna i varsin halva. Kanonbra, blir så mjukt och fint.
Också klassikern.

Ljusa slingor i håret - Citronsaft i håret gör susen. Passa på i den tidiga vårsolen när du ändå sitter ute och njuter.

Ok, bara att sätta i gång och göra sig vårfin.

Tjingeling

1 kommentar:

  1. Ska prova citronen på tänderna :-)
    Trevlig helg! /E

    SvaraRadera