fredag 5 mars 2010

Texas och Tyson

Vilka busar alltså. Hela förmiddagen har dom varit "flänga", skällt på allt och alla och varit allmänt obstinata. Skällde och jagade en stackars ekorre på gården och smet sen efter den ut i hagen. Skällt på andra hundar och förbipasserande. Tom inifrån har dom setat och kollat ut och skällt på allt som rört sig där ute. Tack och lov hade jag precis tagit in dom när den tidigare jagade ekorren vågade sig fram att mumsa på lite solrosfrön. Bävar för den dan dom nyper den, då vill jag inte vara ensam hemma.

Ja, sen har dom retat och snott varandras saker, vält papperskorgar och spritt ut innehåll. Hoppas nu dom har tröttat ut varann ordentligt för om ett tag får dom vackert sitta i bilen några timmar. Också hoppas jag att jag slipper använda den "fula" rösten något mer i dag.



I går kväll kollade jag på Plura och Mauros nya matprogram på TV8. Och vilket himla bra program, älskar det. Kommer att bli en favvo. Jag vill också laga mat med dom i deras kök. Understundom kan det ju faktiskt hända att våra (maken och jag) matlagningsstunder liknar deras, ja minus livemusiken då, vi kör plattor. Vilka killar, visste att dom är bra musikanter men att dom var så himla mysiga.......

Levnadskonstnärer skulle jag nog kalla dom, kanske inte dom största kockarna (min gamla sjökock = German, är snäppet bättre), men helt klart godkänt matmässigt.

Missade ni så gå in på TV8 play, där finns programmen.


Nu drar vi till Gbg och inflyttning i vår nya lägenhet. Har bilen full med stuff och Micke håller som bäst på att köra flyttlass. Ha en skön fredagkväll gott folk.

Hörs från västkusten nästa gång.


Dagens antal mil: Lär bli ca 35, så "fredagsmyset" tar vi i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar