onsdag 17 mars 2010

Ich bin müde

Eller som det heter på svenska. Jag är trött och det nåt så in i bomben. Tror jag drabbats av den stora vårtröttheten. Eller kan det bero på mitt nattsuddande?
Förmodligen en kombo.
Nu är det inte så allvarligt (eller roligt) som man kan tro, nattsuddet bestod av en bok....

Nickade till i tv fåtöljen i går kväll, vaknar med stel gamnacke och förflyttar mig in i kojen. Ja och så blir det så där, kan inte somna. Borde skaffa en tv till sovrummet egentligen för tv är ju värsta sömnpillret.
Ok, tar då pågående bok och tänkte läsa en stund för att bli lite trött. Det skulle jag aldrig gjort, nu börjar den bli spännande så stunden blev längre än jag räknat med. Klockan är två sista gången jag kollar och sen måste jag ju bevisligen ha somnat eftersom jag vaknar, trött som ett troll 06.15, stänger av klockan och tjuvar en kvart till.
Så sen blir det en rusarmorgon och dagen har sedan gått i slowmotion och gäspandets tecken.
Tur man inte är kirurg eller nåt annat som kräver en alert närvaro och precision.

Har by the way kommit på att jag nog vill åka till Portugal i sommar (åxå). Gillar det landet, god mat (tex cataplana), goda viner (som Vinho Verde), stränder, natur, kultur (fado) och folket. Ja, helt ok, också var det fyra år sedan vi var där sist så det skulle vara kul att fara dit igen. Förra gången vi var där så jobbade Micke och vi andra semestrade på egen hand. Och om vi far dit så vill jag denna gång fara till Algarve för där har vi inte varit på 15 år.

En utflykt vi gjorde då var till "världens ände" - Cabo Sao Vicente, skulle vara skoj att visa barnen ett av, faktiskt, världens mäktigaste och vackraste plats. Mathilda var så liten så hon minns ingenting och William, ja han var inte född.


Nä nu måste jag nocka av och försöka få lite sömn, zzzzzzzzzzz, ja ni ser somnar nästan.

Sov gott och dröm ljuva drömmar.


Dagens bästa: Och dagarna som följer hoppas jag. Ved. Nu går det inte åt så mycket så jag behöver inte bära in så många lass. I dag har vi klarat oss på en omgång. Skönt tycker ryggen, armen och jag.

1 kommentar: