måndag 22 mars 2010

110 knyck

Snösmältning i hästhagen
Har dagen gått i och än är den inte slut.
Tur dagarna är lite längre och ljusare annars vete hunnan om man skulle orka. Vårtecknen kommer slag i slag och solen har öst ner över oss i dag med.
Har faktiskt kaxigt nog köpt några påskliljor idag, men jag har inte planterat ut dom ännu. Får se om jag vågar i morgon.

Stora paketjakten är nu inledd på grönalund. Har en fasligt massa födelsedagar framför oss, vimlar av mars och aprilbarn.
Och med det kommer också bakning, planerande av kalas osv osv. Sen var det det här med vårstädningen både inne och ute. Som grädde på moset har vi då påsken mitt i.....

Bara kära göromål allt detta så det kommer att gå som den berömda dansen.

Nu ska jag leverera junior till scouterna och under tiden han är där ska jag passa på att fara och köpa några presenter och kanske, om jag hittar, ett par fräscha gardiner.

Ha en angenäm måndagkväll och nu när den snart är över så går resten av veckan av sig självt.

Vårmyror

Dagens kloka: Modigaste är den som vågar visa sig som man är.
John Lancaster Spalding

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar