söndag 7 mars 2010

Promenad i Slottsskogen

Tog halv fridag i dag och begav oss till Slottsskogen. Fantastiskt väder, strålande sol och klarblå himmel. Precis vad vi behövde efter all städning och kånkande av kartonger och möbler.
Allas humör var på topp också träffade vi två snygga gårdshundstjejer som pojkarna fick hälsa och nosa på.

Varmkorvslunch inne på stan innan vi for hem via "Toys R Us" där en del av familjen bara måste göra ett besök varje gång vi är här. Och visst, jag förstår honom eftersom den kedjan inte finns hemma. Han hittade vad han sökte, en kaskelot och en kobra, ja sonen gillar djur.

Micke och Mathilda stack i väg för att träna och vi andra stannade kvar hemma och bara softade, skönt. Nu har jag plöjt igenom massa tidningar med bilagor och bara tagit det lugnt som sagt.

Lasagnen står i ugnen och i frysen väntar glassen på att bli uppäten. Klings goda glass blir det i dag, vi köper antingen det eller Lejonet och Björnen när vi är här eftersom det inte finns hemma. Också är den bara så god.


Dagens citat: "Om jag någonsin ser en leende joggare ska jag överväga saken". Sagt av Joan Rivers, och jag har hållit med till 100%. Men nu är det nog dags för mig att överväga saken, har nämligen sett två leenden, ett på Mathilda och ett på Micke.............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar