fredag 12 mars 2010

Go å gla

Som kexchoklad, ja sån känner jag mig idag. So far har det varit en toppendag och den där härliga fredagskänslan kryper i kroppen. Konstigt egentligen att man alltid blir lite gladare om fredagarna. Vet inte om det är bara jag eller.....Fast jag tror det är en ganska allmän "åkomma" det där med att vara extra fredagsglad.

Och som grädde på moset så ska jag snart och hämta Micke som sitter på tåget från Kastrup på väg hem. Mathilda slutar skolan samtidigt så henne pickar jag också upp då. Sen hem med dom, byta passagerare och köra William på trumning.

Men efter det, då rackarns ska här mysas. Blev inget mys förra fredan eftersom vi satt i bilen då. Känns alltså lite legalt att dubbelmysa i kväll.

Och till middag ska vi få mina efterlängtade ribs. Har precis förkokat dom och nu ligger dom och gottar sig i min kryddblandning, sen är det bara att grilla av dom.

Brödet är bakat och min tomat och paprikasalsa står och puttrar på spisen, ja aiolin gör jag senare.

Och till min stora glädje kom det ingen snö i dag (ännu) som prognosen sade, men däremot lite regn, jippi. Nu känns våren inte lika långt bort längre. Som en hägring står hon långtbort i horisonten, men hon finns och kommer snart.

Ha en underbar kväll och ge nån en kram eller två.

Tjingeling.

Dagens Blomma: Blev inga tulpaner denna vecka. Var och handlade och hittade rosor för halva priset (fatta min glädje, älskar att fynda). Tyckte dom var så vackra trots att dom klassades som sekunda. Köpte två buketter och gjorde mig ett litet arrangemang. Kanske lite väl romantiskt och gulligt. Men ibland måste man ju bejaka det kvinnliga i sig också =)

2 kommentarer:

  1. Kan man beställa catering????

    SvaraRadera
  2. Javisst!! Why not, varsko i tid bara, eller kom över vetja....

    SvaraRadera