tisdag 23 mars 2010

Host, host

Nej, inte förkyld. Bara massa damm i halsen.

Hur mycket saker kan ett barn ha egentligen?
Helt obegripligt så mycket saker det kan finnas i ett pojkrum. Nu har jag, måste jag väl erkänna, burit dit en stor del av dom alldeles själv. Men ändå...
Rensat och sorterat, dammat lego och nyst. Kan ni fatta vad tid det tar att damma alla dessa legobyggen och hur mycket damm som kan samlas på dessa små pinaler. Det tar timmar, jag lovar, det är sant.
Halvvägs på väg, tar resten i morgon. Fortsatt städning, fönsterputs och ommöblering. Men sen är det klart, jippi. Och resten av huset väntar......

Nä nu får det bli Mästarnas Mästare och en kopp, börjar bli spännande så här på slutet. Hejade på Patrik Sjöberg, men nu när han är väck så vet jag inte riktigt. Antingen Louise eller Brolin, tja, spelar inte så stor roll egentligen. Alla verkar sympatiska på sitt sätt också är det ju bara en lek.

För det viktiga är inte att deltaga utan att vinna, eller hur var det nu?



Gässen traskar över isen


Dagens väder: Mulet, grått och regn. Inget skönt, men man kan ju inte få allt, har ju haft kalasväder flera dar. Passade alltså bra att dra igång vårstädningen i dag. Inga uteväxter på plats ännu, får bli en annan dag (igen).

I morgon skiner solen igen hoppas jag, och det på oss alla.

1 kommentar:

  1. Nej du. Där har du fel. Har en dj-a vinnar skalle och jag brukas alltid säga Vi gör väl inte det här för att det kul utan för att VINNA! 5-kamp på midsommar är inte kul, det handlar om att vinna :o)

    SvaraRadera