onsdag 24 mars 2010

Ljuva ungdom....

Efter en hektisk och lite småstressig dag var det skönt att få gå på en show.
Det var uppspel för föräldrar på Mathildas skola och jäklar vad duktiga dom är. Alltså, Mathilda läser bild och form på Estetprogrammet, men i kväll fick vi se prov på jätteduktiga scenartister också. Är full av beundran över vad dom har åstadkommit, kvällen bjöd på allt från eftertanke och igenkänning till skrämsel och skratt.

Föreställningen byggde på att eleverna skulle tolka en bild och utifrån den sätta upp ett litet program. Sa det alldeles nyss, men måste häva ur mig det igen. Duktiga, trevliga och smarta det är dagens ungdom det (som jag mött i alla fall), är så stolt över till vår duktiga tjej.

Snäll tänker jag försöka vara så gott det går. För i kväll i en av scenerna fick vi reda på att när/om man hamnar i helvetet (efter att huvudpersonen blivit utsparkad från himlen), så får man titta på "My little pony" filmer i evigheten. Ja, fatta, oh hemska tanke. I morgon ska jag försöka vara extra snäll, samla poäng liksom....

Lite nostalgisk blir jag efter att ha sett alla tjejer och killar uppträda. Kommer att tänka på när jag gick på högstadiet, 7:an eller 8:an, då var vi ett gäng tjejer som satte upp en show på skolan. Det var i och för sig mer en mimshow, men det var ganska populärt då (tänk After Darks barndom). Kul hade vi och faktiskt tyckte många att vi var riktigt duktiga. Ska ta och leta reda på några gamla bilder och minnas tror jag. Tur att jag inte har scanner, annars kanske dom hamnat här. Och vad skulle mina gamla "kollegor" tyckt om det tro?
Kan kanske låna en förresten..............., scanner alltså.

Lagom trött efter en lång dag ska jag ta och kvälla hemma hos Sussie. Sent för alla har det varit så nu är det dags att samla kraft inför morgondagen. Våffeldagen, jäpp då blir det till att grädda några laggar. Också får vi se om tranan kommer, mer om det i morgon.


Dagens gnällkärring: Blir så in i bomben sne när jag är ute och går. Skit överallt, "vad som göms i snö" osv. Fattar inte att man inte kan plocka upp efter sin hund. Visst, ibland, beroende på var man är (typ skogen), tycker jag det är ok att låta det ligga. Men på promenad och cykelvägar, skandal. Eller anfäkta och anamma som Kapten Haddock skulle sagt om han halkade i en skit. Är stolt ägare till två underbara hundar och ja, jag tar upp efter dom. Många påsar kan det bli.

Så, det var skönt att få ur sig det.

2 kommentarer:

  1. Gud bevare mig väl för att det (vad jag vet) inte finns bilder från vår show! Men kul var det :o)

    SvaraRadera
  2. Är inte 100, men tror att jag har nåt foto i mina gömmor. Berättar när/om jag hittar, för lite kul skulle det väl vara?

    SvaraRadera