söndag 21 mars 2010

Nu är det vår

Vilken härlig dag.
Vårpyssel och solsken, så underbart. Schersminen och lagern är klippta, äpplena är också klara. Nu är det bara att köra. Var så sugen att köpa lite vårblommor i dag, men jag får nog lugna mig nån dag till med det för säkerhets skull. Men i veckan ska jag vara kaxig och plantera lite penseer och påskliljor i mina utekrukor.
Micke har vårfixat alla cyklar och bilen är nytvättad.

Agilitytunneln åkte fram en sväng i solen också. Testade lite med Tyson och det gick bra. Först fattade han nada, men efter att ha kollat in pappa och med lite lock, pock och godis gick det bra. Nu väntar vi ivrigt på att den sista snön ska försvinna och gräsmattorna torka upp, sen är det bara att bygga bana och köra....
Nu blir det söndagskyckling (i lergryta), med klyftpotatis och örtsås och till dessert vaniljglass och varm körsbärssås, mums.



Dagens vårtecken: Kolla vad som tittade fram,vintergäck och snödroppar, nu går det fort. Tar mig en tur varje dag och spanar och hittar nåt nytt mest hela tiden.

1 kommentar:

  1. OMG - vi har snöstorm idag!!! Leve Dalarna... men Lovis har gjort vår dag idag. Duktig på utställning - igen.

    SvaraRadera