lördag 17 april 2010

Älsklingsdagen

Lördag, en av veckans bästa dagar. Sovmorgon och långfrukost med lusläsning av morgontidning, melodikryss och allmänt morgonpyssel. Bara så skönt.


Och nu är vi (läs Micke) på gång med flytt av växthuset äntligen. Micke har jobbat och slitit mest hela dagen, glasat av, grävt, burit och grävt ännu mera osv osv. Jag har så himla ont i min arm, så sådär vidare behjälplig har jag inte kunnat vara.

Har mest stått för marktjänsten och de småjobb som armen orkat med. Jäkla shit alltså att jag fått tillbaka det onda och just nu också. Måste beställa en läkartid, för så här kan jag inte ha det. Nåt knas är det ju, när jag knappt kan använda sekatören utan att grina illa av smärta.

Trädgården är mitt liv ju och där behövs båda armarna. Ja, ja får hoppas att det blir bättre, duger ju inte att hänga läpp. Får pyssla med det som funkar så länge.



I kväll väntas "tjejmaffian" hit för filmkväll med Mathilda så vi andra lär väl behöva varsina hörselkåpoor misstänker jag. Nä, så allvarligt är det inte. Men mycket ljud kan det bli av sex stycken 16-17 åriga tjejer tillsammans, jag vet. Kul att dom träffas och har skoj och att dom vill vara här, det gillar vi.

Ha en skön kväll kära allehopa, hörs i morgon.

Dagens Bak: Så var det dags att göra vid degen Herman. Han var en söt surdeg så det blev en riktig kaffekaka, ganska god. Men jag föredrar "riktig" surdeg som blir ett gott matbröd istället. Så nästa klump ska jag försöka konvertera till en vanlig surdeg istället, vet inte om det går, men jag ska testa i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar