onsdag 14 april 2010

Pigg och glad

Tänk det gjorde susen, en tidig kväll, massa sömn och ljuva drömmar.
Pigg som en mört tog jag mig an dagen, som kom att bli fantastisk. Solen har skinit över oss och temperaturen har legat på behagliga 10-12 grader.
Trädgårdspyssel har det blivit en hel del idag. Har varit kaxigt och satt sallad, tänkte mig en skörd kring första maj. En kan ju hoppas att det blir så. Rensat och klippt ned gamla fjolårs växter. Klippt ned och planterat om en ros har jag också gjort, det var inget jag planerat utan ett måste. Vet att det är för tidigt men som sagt, var tvungen. Har den planterad i kruka och krukan har gått sönder så det var därför. Beskar den då i samma veva (ganska försiktigt dock) och hoppas nu att den ska trivas i sin nya kruka och blomma lika fantastiskt i år som förra.

Gick till vår koja i skogen och mös en stund mitt på dan. Får passa på att ta små vardagsutflykter nu när villiam är hemma med sina koppor. Är så mysigt att vardagsvara tillsammans, tillhör inte vanligheterna så det är extra uppskattat från min sida. William, han är en hygglig kille, så han står ut med morsan och hänger med på mina utflykter. Alla ska ju luftas så det är bara att passa på och njuta av det så länge man kan. Står inte på innan man inte har nåt barn som vill hänga med längre.

Och hemma igen så lägger sig hundarna i rabatten och solen. Dom är bra på det där. Att njuta och fånga dagen. William och jag vi satte oss i solen på trappan och slickade på varsin glass och vi njöt vi med.

Min (ja vår) oregerliga, vildvuxna och helt underbara trädgård, santa maria, jag älskar den. Kan lämna huset i morgondag om så skulle vara. Men trädgården, icke, får nästan grindroppar i ögonen när jag tänker på det.
Vadan såna tankar då!? Såg ett hus som var till salu. Kanonfräscht 190 kvm, toppmodernt osv osv. Drabbas av tanken ibland att vi ska flytta till nåt nytt för att slippa renoveringsbehovet som uppstår efter ett antal år. Huset i fråga var snyggt, fräscht, stort och bra på alla sätt och vis, men en liten trädgård, bara 900 kvm.
Går så runt här hemma och ser mig om och det är då grindropparna är på väg fram. Nej, inte kan jag lämna mitt eget lilla vildvuxna paradis. Strunt i det yttre, det är själen och glädjen som spelar roll. Att man aldrig lär sig.

Over and out för i dag, vill ni så hörs vi i morgon.


Dagens Fräckis: Och den här är duktigt fräck (och i och för sig gammal), så är du känslig, skippa den. Jag är som jag är, och tycker den är kanonrolig, har alltid haft en ganska speciell humor.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar