måndag 26 april 2010

Sprutad

En obrukbar och värkande högerarm har jag i dag. Var till läkaren i morse och fick en dos kortison i armbågen. Kortisonet var blandat med bedövning, så i början hade jag inte ont alls. Ropade nästan hej. Men när bedövningen släppt så kom värken med besked, aj,aj, aj. Är tydligen normalt enligt doktorn, först mer ont och sen ska smärtan ge sig. När jag ändå var där så fick jag ny salva mot mina nagelbandsinflammationer också. Och för att liksom toppa besöket knackade han "loss" några revben som låst sig på mig och orsakad smärta i andningsregionerna. Ja, var liksom bara att passa på och ta allt på en gång som den smålänning jag blivit = allt på en avgift.
Gamla Kärringen, bara krämpor, skulle kanske åkt till scans nödslakt i stället....

Så nu sitter jag här och kör vänsterhandsvalsen, vilket går mycket långsamt. Allt går långsamt med bara en arm. Nu hoppas jag på att det ska ha lagt sig till i morgon så jag kan ut och vårbruka vidare eller i alla fall köra bil. Behöver köra till glasmästaren och hämta mitt växthusglas, det är liksom prio nr ett just nu.
Micke är på väg till Sevilla på fartygsbesök, kommer hem till Valborg. Mathilda hon är full i prickar och det kliar något förskräckligt på henne. Fast hon börjar annars pigga på sig lite, ingen feber längre.
I morgon är en annan dag, som någon sjöng nångång. Ser fram emot i morgon som jag verkligen hoppas ska bli lite mer fartfylld.

Ha det gott och njut av värmen. Hörs i morgon om ni vill. Kram


Dagens Ordspråk: Kommer från Irland och lyder; Det smör och whisky inte kan bota, det är obotligt.
Ja, är jag inte bra i morgon kväll, då blir det allt en virre.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att ni kryar på er både du och Matilda./Eva

    SvaraRadera
  2. Tack. Jag är på g igen, men Mathilda stackarn är helt full med kliande koppor. Men, men det ger sig det med. Ha det gott och Kram.

    SvaraRadera