torsdag 22 april 2010

Aprilvädret

Fortsätter, regnskurar, blåsigt, molnigt och ingen högre värme. Men solen har faktiskt kikat fram några gånger idag och det är något att glädjas åt och det gör jag.
Fler saker att bli glad av:

Jag har fyndat två stycken klappstolar på en second hand butik idag (40 kr). Tänkte ev skrapa och måla om dom innan dom ska få en plats någonstans i trädgården.

Köpt några nya krukor och lite andra utesaker som också skall ut i trädgården vad det lider.

Hittade några tulpanknoppar som odjuren lämnat ifred och som snart slår ut. Så vackert. Har som jag tidigare nämnt slutat med tulpaner ute eftersom dom bara blir uppätna, men dessa bortglömda finns tack och lov kvar. Den enda tulpanfägring jag haft på senare år är en stor trätulpan som jag tar fram varje vår. För nån blomma vill jag ha i alla fall, men i år får jag blomman på riktigt. Så glad jag blir.

Och som grädden på moset är det torsdag och Micke kommer hem, jobbar hemifrån i morgon alltså.

En bra dag med andra ord. Total motsatt från gårdagen. Fast jag hade ju i och för sig beställt en bra dag så det var bara att se till att det blev så också. Det är de små tingen som gör det, bra alltså.

Brödet jag bakade i går var ju inte så tokigt trots allt. Javisst var det kompakt och heavy, men faktiskt riktigt bra i smaken. Mathilda gillade det helskarpt. Vet inte om det är så objektivt, men i alla fall.

Ett mysterium: Hade ett auktionsfynd, (ett pelarbord) ståendes i garaget som jag skulle fixa till och ha i trädgården. Skulle göra sig bra med mina klappstolar. Men, nu kan jag inte hitta det.....Hm, kanske en trädgårdstomte i farten. To be continued


Dagens Tv-tips: Ni bara måste kolla Landgång i kväll kl 20.30 med "min" gamle kock och mentor German (SHBK), Svenska Handelsflottans Bästa Kock på sin tid. Numera en glad pensionist och morfar. Han gör så bra mat och jag är så glad och tacksam över att ha seglat med honom och att lärt känna hans familj. Underbara människor. Så, väldigt mycket av det jag kan har jag lärt mig till sjöss och då framförallt av German.


Boka nu in aftonen framför burken, titta och njut, det tänker jag göra och kanske kommer jag att sakna det livet en smula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar