tisdag 27 april 2010

Inglasat

Smärtfri och körbar, så himla skönt. En toppendag har det varit på alla sätt och vis. Att armen funkar igen är såklart en av anledningarna till att det varit en bra dag. Och att det har varit varmt och soligt är en annan. Fått en hel del gjort i dag, lite mer action än i går alltså. Naturstrosat med hundarna flera gånger och fått såna där häftiga vår aha-upplevelser. Ni vet när man kommer in i en skogsdunge och det är fullt av vitsippor, ser ut som det ligger ett dunbolster i naturen. Så mjukt och inbjudande att man bara får lust att kasta sig på rygg, sniffa och njuta. Ligga stilla en stund och titta på trädtopparna och drömma sig bort för ett ögonblick. Men, det gör man inte, nej konstaterar krasst att " ja det var ju vackert" och sen går man vidare och ögonblicket är över. Nä, baske mig om jag inte ska lägga mig nästa gång. Sniffa, njuta och fånga ögonblicket, jo så får det bli.
Såg en sån vacker liten kopparödla också på vår tur i dag. Det var så nära ögat att jag råkade trampa på den. Dom är ju inte så där fasligt snabba dom små liven. Som tur var såg inte hundarna den, då hade den nog fått "gå hem och hälsa". Gillar såna där små vardagsupptäckter.

Varit och fixat nytt pass åt William. 3:e försöket så gick det äntligen vägen. Första gången hade dom datahaveri, andra gången hade jag glömt att få Mickes namnteckning bevittnad. Ja, sen fick W vattkoppor och var indisponibel några veckor. Men nu så är det äntligen på gång, tur jag hade lite framförhållning där så vi inte hade behövt det bums.

For till glasmästaren och hämtade växthusglaset och sedan glasade jag klart det också. Nu var det inte så många, bara 9 stycken så det gick ganska fort. Men jag lyckades väl skära mig några gånger och bloa ner glaset. Nu är det borttvättat ock klart i alla fall. I morgon ska mina plantor få flytta ut samt att jag ska sätta lite nytt också. Oj, oj , oj nu är det roligt ni, vad jag älskar att hålla på med mina plantor och krukor. Det här är den bästa och roligaste tiden på året, kan vara ute hela kvällarna och bara gå och pula där ute. Och så är det ganska ofta , händer lite då och då att jag blir "inropad" när familjen tycker det är dags att kvälla på grönalund.

Så då gör vi kväll här då, samlar krafter till en ny och underbar morgondag. Ha det gott kära allihopa, hörs i morgon om ni vill.



Dagens Långeman: Jaha, då står det inte på innan man är kortast i familjen då. William är nu 1.57 lång (mätte honom hos polisen), 2 cm längre än vad min mamma var och nio cm kvar till mig. Går växttakten med den här raketfarten så är han ikapp och förbi mig till årsskiftet.

2 kommentarer:

  1. Vad fint det blev i växthuset! Vart ska ni ha det nästa år?? kram syrran

    SvaraRadera
  2. Tackar.Ja du surran, vet inte riktigt. Kanske i poolen, då kan jag odla vattenväxter ju....
    Puss och Kram

    SvaraRadera