måndag 19 april 2010

Måndagsblues

Nej, faktiskt inte. En riktigt bra dag har det varit för att vara just måndag. Och det trots att jag var tvungen att sitta med lite pappersjobb. Är inte nån stor vän av "måste"skriva och kanslisvenska, så allt sånt gör jag först när det inte finns nån utväg längre. Nu är det i alla fall klart och jag kan koppla bort skrivelser för stunden.
Våren håller i sig här i sydöstra delen av konungariket Sverige, (pampigt det lät va!!) solen värmer oss och vårtecknen hopar sig. I dag såg jag utslagna vitsippor, som jag för bara några dagar sedan endast såg bladen av. Går fort nu.
Vi går och njuter för fulla muggar, bäst att passa på för man vet aldrig med aprilvädret hur det blir. I dag, så här långt, har det blivit 1593 steg. Kan bli ett gäng till för dan är inte slut ännu.

Ska strax iväg och hämta William på scouterna sen får jag nog ta en koll på både fotboll och hockeystatusen. Har blivit smittad av Micke och är numera lite halvintresserad av hur det går för HV i slutspelet. Håller såklart på dom eftersom det inte finns något annat alternativ så länge Leksand inte klarar att ta sig upp. Och sen är det fotboll med och där är det såklart våra "röda bröder" i KFF som gäller, men det går lite knackigt för dom så här långt. Nu får dom skärpa till sig, göra lite mål och vinna. Ju. Men det vänder nog snart, det är ett bra lag så dom ska bara ha dom berömda marginalerna på sin sida och sen, ja då kommer dom att klättra spikrakt uppåt.

Mer vårtecken det är att i dag landade det två (2?) st sommardäck i trädgården. Vi (Micke) har beställt på nätet till min lilla peugeot och det är så smidigt att få hem dom såhär. Har beställt däck av dom förut och allt har varit kanon. Men, då har vi fått alla fyra på en gång. Nu står jag här med två stycken och hoppas att dom andra två kommer i dagarna så jag kan få på dom snart. Nu kör jag dubbfritt så det är ingen panik, har ju 10 dagar på mig innan det blir böter.....

Ha det gott och var snäll mot dig själv, det förtjänar du. Over and out, hörs i morgon om du vill.


Dagens Tiffany: Hon är för go hon. Kanske lite aktuellt såhär inför beach 2010 om nån tänkt sig dit. Tiffanys metod är bara så bra.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar