torsdag 29 april 2010

Måste

Ett laddat ord. Alla dessa måsten som man egentligen inte alls måste. Man har alltid ett val och måste ingenting. Att tvinga sig skapar bara stress och ont i magen. Nä, jag tror att man istället ska tänka, jag vill eller jag vill inte. Nu är ju jag så himla priviligierad att jag kan disponera min tid och välja vad jag vill och inte vill göra av den.

Att komma så långt att jag äntligen kan lämna måsteordet dithän har tagit lång tid, det är inte lätt kan jag lova, men det går. Numera tänker jag att jag vill tvätta fönstren för jag tycker om när jag kan se ut och inte jag måste putsa fönstren. Jamen, vad kan hända om jag väljer bort fönsterputsningen, ingenting. Det är mitt val. Och man duger precis som man är och oavsett vad man vill eller inte vill göra.

Var och klippte mig idag, mest toppning och en rejäl urtunning av håret på frisörens inrådan. Känner mig nästan skallig nu. Är van att ha en rejäl kalufs, men nu är det så tunt så tunt. Men det blev bra i alla fall, lite mer lättfixat och framförallt ser jag lite mer vårdad ut. Skönt är det att göra nåt åt "frisyren" så här när det våras. Kan nog vara så här fåren känner det efter att dom blivit av med ullen. Se, jag och fåren har något gemensamt.

Mina pelargonplantor växer och frodas. Det är så kul att dom tagit sig så bra och om en inte alltför avlägsen framtid ska dom få flytta ut. Men dom får gå via "växthusslussen" , innan det är dags för det riktiga utelivet.

Och Micke kom hem från Spanien bärandes på några godsaker till frugan, mig alltså. Han vet vad jag gillar den killen. Jag avböjer alltid parfymer och smink från hans resor, nej, mat och vin vill jag ha för då blir jag gla.

Ha det gott och var snäll mot dig själv. Hörs snart igen.


Dagens Tv: Då var det torsdag och dags för German och hans matlageri ombord på Toccata, alltså Landgång. Missa inte.

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet om ordet "måste". Håller med om att det är svårt att hanskas med det :-)! Skulle så gärna vilja disponera min tid helt också. Ha en go och gla Valborg!!! Kram Eva

    SvaraRadera