måndag 5 april 2010

Tyst annandag

Väldigt tyst blev det i huset sedan våra dalingar for i förmiddags. Har varit åtta (10 med vovvsen) personer några dygn och det blir en radikal förändring när vi blir 4 igen må ni tro. Så tyst och stilla så det känns rent kusligt.

Men man vänjer sig så sakteliga med vardan igen.

Skrattat har vi gjort så det är inte sant, spelat massor av spel och pratat, pratat och pratat. Ja lite mat, godis och ädla drycker har det såklart också blivit.

Sammanfattningsvis har det alltså varit en kanonmysig påsk. Nu ser vi fram emot nästa "möte", vi litar på att våra driftiga och duktiga ungdomar drar igång nåt, för dom är det lite guts i.
Mathilda och jag packade in hundarna i bilen och stack till bruks för att testa lite hinder och träna inkallning. Är lite skojigare för T&T och komma "ut" och träna någon annan stans emellanåt.

Micke han stannade kvar hemma och satte upp alla nya fågelhoklar så våra vänner fåglarna kan bilda familjer snart. Och William, ja han strosar runt mellan sina "stationer" dator, tv och trädgård och bara trivs med att få göra vad han vill när andan faller på.







Dagens kloka: Och så sant, så sant. "Gamla vänner och gamla skor är bekvämast" sagt av Gregory Peck.

4 kommentarer:

  1. Jaha, då sitter man här igen då. Tyst i öronen och tom i hjärtat.... Ville så gärna vinna en massa så jag kan ha dubbla boenden, men skam den som ger sig. Känner mig lite eftertrött efter resan men det har nog snart Amanda tränat ur mig;-) I morse fick jag varsegod gå runt skoglunds lagård och lite senare väntar gymmet. Linnéa har tjatat sedan vi åkte att vi ska vända och åka tillbaka. Den hon blir nog en riktig Kalmarit när hon får bestämma själv. Tänkte i alla fall säga att vi alla älskar er alla, så det så!
    kram
    H

    SvaraRadera
  2. Vi spelar vidare på V75 tycker jag.... För ni bara måste ha ett litet krypin bredvid Robert ju. Och förresten, vi älskar er med, så det så.
    Kram

    SvaraRadera
  3. vem älskar oss då???

    SvaraRadera
  4. Jamen, gullan det finns mycket plats i mitt hjärta, det vet du väl. :)

    SvaraRadera