fredag 23 april 2010

Hur svårt kan det vara

Hagel och regnskurar, molning och blåsigt ja så var och är fredagsvädret. Men till helgen så har jag beställt soligt och skönt väder.

För nu rackarns drar det igång på allvar. Växthuset ska på plats och fixas och donas med. Massa projekt har vi, eller kanske mest jag, på gång. Det är inte bara växthus utan även lusthus på gång, samt även lite andra saker jag har klurat på. Ska gräva om ett land, bygga ett rostorn, göra stenutsmyckningar och......Ja, puh, så många ideér och visioner jag har för trädgården. Bara att kavla upp armarna och dra i gång alla projekt, ja inte alla på en gång såklart, men lite by om by sådär. Får hur svårt kan det vara..........

Min man han kan laga typ tre rätter, det är havregrynsgröt, köttfärssås och bearnaisesås (ja, jag har lärt honom). Så i kväll ska vi äta just hemvispad bearnaisesås tillsammans med grillad entrecote, rödvinsås,råstekt potatis och rostad zucchini & tomatröra, kan nog kalla det en entrecote black and white. Ska bli spännande att se om han minns hur man gör, det var ett tag sen vi gjorde den såsen eftersom vi inte så ofta äter just smörsåser. Men i kväll behöver vi en ganska energität middag eftersom det blir hårt jobb i morgon och resten av helgen. Bra med en anledning att smörja kråset va!

I gårdagens avsnitt av Landgång om ni såg det så såg man på slutet en skymt av båten som German ska ut på, Toccata. Och hon är en av fartygen i Laurin Maritimes flotta, makens rederi (alltså arbetsplats). Jag har också arbetat i det rederiet och trivdes kanon. Jättekul att se båtarna på tv då jag inte sett alla på riktigt. Lite extra kul är det också såklart att man känner igen en del av besättningsmedlemmarna. Känner mig lite, lite delaktig just pga relationen till rederiet och människorna, me like. Eller som vi ibland, kanske lite skämtsamt, brukar säga här hemma, "det krävs en äkta Laurinare" för att det ska bli ok. Men jag gillar tankbåtar så det så också gillar jag "vårat" rederi.



Dagens Mae West: Jag tycker om två sorters karlar Amerikaner och utlänningar. Tänk precis som mig då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar