onsdag 21 april 2010

Mittwoch

Alltså onsdag, lillelördag och mitt i veckan. Nån vidare lillelördag tycker jag inte det har varit. Molnigt, ruggigt, snålblåsigt, kallt och tom lite snö, det kan ju få vem som helst att hänga med läppen. Och som för att toppa så har jag haft ont i armen mest hela dan, kan inte göra vad jag vill och då blir jag tjurig. Kan alltså inte bara skylla på vädret att humöret inte är på topp.

Men så är det vissa dagar, bara att starta om i morgon med solsken i blick och snälla tankar.

Tänkte pigga upp mig lite med ett brödbak (ja, jag är en sån konstig en som blir glad av att baka) och tänkte jag skulle testa med att ta en bit av surdegen som står på bubbling. Jamen, vad händer, limpjä... blir alldeles kompakt och tråkig. Ser ut som ett nöd/barkbröd från krigstiden. Var nog för ivrig, ska låta den stå ett par dagar till sen göra ett nytt försök och då går det säkert bättre. Kontentan av baket blev alltså inte vad jag hoppats. Inte ett dugg glad, bara frustrerad och tjurig.

Nu stänger jag butiken för idag. Satsar på morgondagen som kommer att bli bara så bra, det har jag bestämt här och nu, basta.

Ska nu ta ett långt och varmt karbad med mycket bubblor, inpackning i håret, mask i ansiktet och kanske ett glas vin på badkarskanten... Det borde bota min frusen och trötthet.

Så gott folk over and out för nu, hörs i morgon om ni vill. Och ni, i kväll hejar vi på HV igen, smålands stoltheter.


Dagens Fundering: Som inte bara jag utan även Berglins tycks ha klurat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar