torsdag 1 april 2010

April, april

Nämen hur fort gick inte mars då!? Tyckte det var som i går mars månad inleddes och nu är det redan första april.
Stopp, jag hinner inte med.....
Lurad? Nej, inte so far, vad jag vet i alla fall. Har inte lurats själv heller, men det kanske kommer ett lur innan dagen är över.
Kvasten är putsad, trimmad och redo för avfärd. Frågan är nu om jag ska bege mig eller inte, är ju så förtvivlat hemkär. Partyt lär hålla på hela natten så jag hinner ta ett beslut sedan. Bor ju nära så avståndet är inga problem om jag skulle ångra mig om aftonen.

1:a april. Hög tid att sopa undan de gamla dojjorna och ta på de nya. Måånga mil har de gamla skorna i sulorna, skitiga och trasiga är dom också. Har haft ett par nya walkingskor på lut ett tag men inte velat ta fram dom ännu eftersom det varit så himla geggigt och blött i terrängen. I dag på vår tur så var det hyfsat torrt och upptorkat så nu jag kan inte hålla mig längre. Vill ju att dom ska vara fräscha så länge som möjligt och framförallt inte bli "plurrade" det första som sker.

Stötte förresten på ett gäng med fågelskådare ute på "mina" marker och det är ett riktigt säkert och mysigt vårtecken. När man möter en kille/tjej med tubkikare under armen och blicken i fjärran, ja då är det vår.
Nu väntar vi hem Micke från Gbg och Mathilda från skolan sen ska vi ta påsk på grönalund. I morgon kommer Dalingarna och då börjar det på allvar, påskandet alltså.

Jo, hörde på radion om förslaget med ny skatt på godis och läsk för att få ner konsumtionen. Frukt och grönt skulle få minskad skatt var också en del av samma förslag. Det är väl bra, helt ok tycker jag.
Men, kom att se en syn i framtiden, ett ev familjescenario.
Tänk er, barnen tjatar och tjatar. Snälla, kan vi inte åka till Bordershop inför semestern, snälla, snälla. Behöver köpa skattefritt fulgodis och läsk inför ledigheten.
Föräldrarna, behöver alltså inte ens tjata för att fara till Tyskland för bunkring av Pils och andra drycker. Kanske det kan bli så, kanske inte.

Ät nu mycket ägg gott folk och njut av dom för nu "får" man äta så många man vill enligt nya rön.http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/karinahlborg/article6880726.ab

Glad Påsk, hörs i morgon om nån vill och du, pussa nån i Påsk vetja.


Dagens Oscar Wilde: Arbete är tillflykten för den som inte har något att sysselsätta sig med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar