söndag 22 november 2009

Är det kväller redan?

Oj vad dagen försvann snabbt. Gråvädersdag med fortsatt fönsterputsande, upp plock och utplacering av adventsstakar/stjärnor (ja inte överrallt), ljusslingor i flaggstång, entre och garage. Yes, klart, bara att tända på då. Känns bra att vi hunnit få det mesta på plats, visst klarar jag det själv men det tar ju så mycket längre tid så det är skönt att ha fått ordning på det nu när Micke är hemma.

Fick ett gäng färska fina valnötter av Lisa idag, hon vet att jag älskar nötter så jag brukar få nån påse av henne varje år. Hon har sina ställen ute på ön där hon brukar plocka/hämta och sedan får jag alltså. Vilken service va! Också är dom bara så goda, äter och njuter för fulla muggar.

Nu är söndagen snart till ända och vi njuter av resterna av helgen innan vi tar itu med en ny härlig vecka. Ska soffmysa en stund med maken innan han får koja, han åker väldigt tidigt till Gbg i morgonbitti så han gör kväller före mig av förklarliga skäl.


Dagens bedjande: Blick. Ja ni ser själva. Jag håller på med middagen och killarna snor runt fötterna på mig, det luktar gott. Ögonen säger "snälla matte, ge oss skinksteken" Nog är ni snygga och underbara grabbar, men där går gränsen, tyvärr ingen stek den här söndagen heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar