torsdag 26 november 2009

Packad

Och i stort sett klar för avfärd. Ska bara pula i ett par småsaker till i väskan, sen på med locket. Far hemifrån okristligt tidigt i morgon bitti för färd mot Kroatien och fartygsdop. Det skall bli så nice att få en weekend borta. Inte för att jag inte gillar att vara hemma, tvärtom jag är en riktig stugsittare och älskar att gå och pula här hemma. Men ibland är det faktiskt behövligt med lite miljöombyte och bra att vara ifrån varandra (barnen och jag) litegrann, man uppskattar det man har om man är väck en stund också.


Dagen har alltså gått i packningens tecken och att fixa här hemma så allt flyter när jag inte är hemma. Men vi hann med en snabbis upp på slottet och den årliga julmässan. Måste bara ha en viss sorts prinskorv som vi köper varje år, får vi den inte blir det inte jul på Grönalund. Men nu är den hemma och ligger i tryggt förvar i frysen, så nu är vi redo att jula. Ja, det blev lite annat också i ärlighetens namn.




Dagens meny: För Tyson bestod av mattes sko. Rackarns lilla buse, höll på att packa och hade tagit fram några klackeskor som jag skulle ha med. Vände väl ryggen till för länge för när det var dags att stoppa ned skorna fanns där bara en. Leta, leta, hittade så sko + hund under en fåtölj Tyson glatt gnagandes på den. Oj oj, vad göra. Vare sig vill eller hinner sticka och ordna nya så det blir till att fixa på nåt vis. Tog således en burk svart skofärg och sprutade ned dom ordentligt, bitmärkena är nu lite mindre synliga och färgen på ena knappen är ok. Klackarna är väl sådär fräscha!! Får hoppas att ingen tittar på mina fötter för mycket och att det är mörkt när dom ska på. Tänker osökt på den gamla sloganen från 80-talet (tror jag), "Se på dina skor, andra gör det". Hoppas ingen minns den. Och Tyson var lugnast i valpskaran enligt uppfödaren, undrar hur aktiva syrrorna då är?
Bus och lek, Tyson får i gång pappa ordentligt. Vilken energi dom har, önskar jag hade hälften.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar