torsdag 5 november 2009

Hur tänkte dom egentligen

Är ganska nyfiken på hur dom tänkte dom som ritade vårt hus. Huset är hyfsat stort och var väl tänkt för en familj på sisådär 4-6 pers kan jag tänka mig, eftersom det är på ca 180 kvadrat. Men hallen är pytteliten och jag lovar 4 pers får inte plats där samtidigt. Och just hallen har under dessa tolv år vi bott här varit ett faktiskt snudd på hatobjekt, går liksom inte att få till det. Vi gjorde ett försök till förbättring för 10 år sedan, fixade lite förvaring och målade om. Under åren som gått har vi bara stått ut med eländet, stökigt och trångt som det alltid blir på en sån liten yta. Men nu känner jag att det får vara nog, nu ska här "makeovras" en gång för alla så att vi får en funktionell hall och kanske t.o.m lite trivsamt.

Ja och på den vägen är det. Nu är planeringen i full gång, färgen är inköpt, inköpslistor skrivna, hyllor ur plockade, bara att dra igång alltså (Yes Micke jag ska ut på Ikea och hämta lite saker oxå). Har som ambition att försöka få lite målat i morgon, färdigmåla på lördag och inreda på söndag och det ska nog funka. Barnen är ju lediga så dom får hjälpa att hålla reda på den lille busen, vill ju inte få en färgad hund. Känner mig riktigt taggad inför mitt lilla projekt, ska bli kul. Rapporter kommer.


Så här ser det ut idag i vår röriga pyttelilla hall, men vänta bara, på söndag kommer den vara riktigt snygg.












Dagens ärliga: Konstaterande "Mamma nu är du så där grå i håret igen, men det gör inte så mycket". Sagt av William. Ja vad säger man det är ju sant också är det ju det man har lärt barnen, ärlighet varar längst. Tänker nog inte täcka håret när jag målar i helgen, kan kanske få lite fräcka dots att glida runt och se läcker ut i. ;-D

1 kommentar: