onsdag 18 november 2009

Regnar och blåser

Ja, rackarns vilket busväder vi har. Varken folk eller fä vill gå ut. Och hur kul är det på en skala när vi håller på att träna rumsrenhet. Har fått svabba några gånger i kväll kan jag lova och vi som hade kommit så långt. Han, Tyson alltså, hade inte gjort nåt inne på två dar och nu tillbaka på ruta ett. Nåja, nu tog jag kanske i, men lite så känns det. Det är bara att fortsätta med glatt humör, det ordnar sig med det med vad det lider.

Och som pricken over i:et skulle jag elda lite eftersom det var lite ruggigt. Tjena, tänkte inte på att det blåser halv storm så vad händer, rökfyller huset. Kan lova att det inte heller är nån hit, vädra i busväder. Om man nu ska hitta nåt positivt med det är att det blev genomdrag rätt snart så röken skingrades. Ja, nu sitter vi här i ett fortfarande ruggigt hus som luktar rök och svabben står stand by och väntar på nästa match. Vilken kväll.


Dagens glada: Är att Mathildas syn är oförändrad, kanske aningen sämre men bara marginellt. Inget alarmerande hittades vid undersökningarna, näthinnan sitter och läget är som sagt stabilt. Är så glad att det håller sig så, är alltid rädd när vi ska upp på ögon att det ska ha hänt nåt. Men nu är vi glada och kan pusta ut. Nu hoppas vi att forskningen går fortsatt framåt och jag vet att jag sticker ut hakan, men Ja till stamcellsforskning. Så att det i framtiden kan finnas om inte bot men kanske en hjälp till förbättring för Mathilda och andra som är Stargardt drabbade.

1 kommentar:

  1. Sjuksyrra som är visste jag inte alls vad Stargardt var men nu har jag googlat och utökat min allmänbildning. Fy, vilken sjukdom låter inte kul alls. Bär både du och Micke på den genen?

    SvaraRadera