fredag 20 november 2009

Komplett

Familj är vi nu äntligen. Micke är hemkommen efter en ganska lång frånvaro. Är så busskönt att vi är samlade igen. Nu väntar en kväll i mysets tecken, vi ska äta lite gott och bara umgås. William och Micke är på trumlektionen nu och Mathilda går med Texas så det är bara Tyson och jag hemma. Jag har precis stoppat in en potatis och jordärtskocksgratäng (puh, långt ord) i ugnen och ska strax fixa en pepparsås och steka entrecote samt meka en god sallad. Och sen blir det kvällsvard hos Karlssons på Grönalund.

Var och klippte mig i dag hos en för mig ny frisör och hon var bra. Har ett knepigt hår att klippa och min gamla frisör har flyttat så jag har inte haft någon som klarat av mitt hår. Men i dag alltså hittade jag en äntligen, hon fattade direkt vad jag menade och hur hon skulle behandla håret. Känns bra, fast det kan tyckas lite ytligt och fjolligt att ha ett sånt i-landsproblem, så är det viktigt för mig då mitt hår är ganska tjockt, har självfall och massa virvlar. Har sett ut som en "skogstamefan" en längre period men nu kan jag styla till det igen, nice.

Dagens miss: Ja också fick Mathilda äntligen sina Converse, men det var fel storlek. Ja, rackarns också, hon som längtat så. Hade sett fel på Us vs Uk size på taggen i den gamla skon, sånt som händer men det är bra retligt. Så nu finns här alltså ett par spritt nya, direktimporterade Converse storlek 36,5 om nån är intresserad. Tyvärr har både William och jag för stora blan också annars hade jag knipit dom direkt för dom är så snygga tycker jag.

1 kommentar:

  1. jag gör gärna som askungen och hugger av ett par tår eller två!!! välkommen hem micke och puss till hela familjen.

    SvaraRadera