måndag 9 november 2009

Cykelhjälmar

Har vi så vi kan gödsla med. Rensade våra hallskåp i dag och gjorde där ovannämnda fynd. Det var inte bara en, två eller tre stycken utan 8 hjälmar kunde jag räkna ihop till efter avslutat rens. Inte klokt ju. Och till saken hör att William hade sin med sig då han cyklar till skolan och Mickes är i Gbg. Ja så vad kommer då alla hjälmar ifrån kan man undra, framförallt med tanke på att jag aldrig i livet sätter på mig slikt och nuförtiden vägrar Mathilda också ha hjälm. Nu är dom väck från skåpet i alla fall och gissa vad mycket space det blev till annat. Kanske jag kan ge bort några i julklapp ;-) eller också går dom till återvinningen.


I dag fick Mathilda en snilleblixt när hon skulle knyta på sig sina pjuck och dom var sisodär fräscha. "Ja jag ber pappa fråga sina kollegor som är på väg över till Sverige från Staterna om någon av dom kan köpa med sig nya Converse åt mig" Det kanske blir ett bättre pris också!!! Brås på mor sin, dottern min, ekonomiskt sinnad.

Om nån inte känner till skon i fråga så syns den på bilden här bredvid. Som synes är det en sko som passar allt och alla. Bara i Amerika barn, bara i Amerika.





Dagens pyssel: Gjorde en burk surkål i dag, klar om ca fem veckor. Ska bli jättespännande då jag aldrig gjort det tidigare. Men gott är det det vet jag. Får ta mig en tur till Tyskland och köpa lite wurst och bier också så blir det hela komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar