lördag 7 november 2009

Tidsoptimist

Men inte ens jag fick ihop allt idag. Det sket sig kan man säga, fick några avbrott som jag inte räknat med under dagen. Dels var det ett element som jag behövde få bort då vi inte använder det. När jag kommit så långt att det var dags att måla den väggen uppstod då problemet, hm, vad göra. Jag vågade inte knipsa sladdarna utan att rådfråga, så det blev till att ringa och be om råd. Fattade nada på telefonen så det slutade att jag fick hem hjälpen (tack snälla René). Ja sen var det bara att fortsätta och nu låg jag flera timmar efter schemat och Ikea hade jag inte ens varit i närheten av ännu.

Så här såg hallen ut klockan 4 i eftermiddags

Sedan var Tyson var ute på gården och åt något olämpligt och började kräkas, så då fick vi såklart hålla honom under uppsikt och kolla läget. Nu gick det snart över tack och lov, så efter lite vatten och mat var han sitt vanliga busiga jag igen. Vad händer sen då, jo färgen tar slut, får åka och köpa mer. Sen hem och konsultera med min målarkollega Mathilda hur vi ska sy ihop det hela. Bestämmer oss för att fara till Ikea och hämta det vi behöver och även ta med junkfood hem då tiden känns knapp och magarna börjar kurra. Tar mig emot då jag inte är nån stor fan av fast food, köper det mycket sällan och då är det "under pistolhot", men i eftermiddags kändes det som jag hade en magnum riktad mot tinningen, så så fick det bli.

Ok, åker ut och hämtar det vi ska ha. Tyvärr fanns inte allt som vi hade på listan bl.a en skohylla med bänk som var så fiffig och skulle passa perfekt hos oss. Och den skulle inte komma hem förrän om tre veckor, typiskt. Ok, revidera planerna och hem igen. Målar den befintliga skohyllan, den får duga några veckor till.Puh, Ja och däremellan fick vi i oss våra meal från Burger King. Nu trötta efter en dag som jag hade som mål skulle ha varit stressfri, men det blev total motsats. Men nu är det i alla fall målat så i morgon borde det bli klart. Eller det ska bli klart.


Och så här ser det ut när uret slår elva. Done.

Dagens bästa: Stund är just nu, tyst i huset, alla sover och jag ska sippa klart mitt glas vin sedan sova som en stock.

1 kommentar:

  1. duktig du är mitt hjärta. gissa om man ville assistera...

    SvaraRadera