måndag 23 november 2009

"Det är måndag morgon

Och mitt huvud känns så tungt", sjöng Povel Ramel i Gräsänklingsblues. Nu tar jag mig friheten att ändra lite i den textraden och stoppar i stället in att min kropp känns så tung. I dag har det varit en äkta gråmåndag, bluesig och dan. Har tvingat mig fram till nu så nu finns det hopp ialla fall, är inte mycket kvar av den (dagen) som tur är. Har hur mycket som helst att ta itu med, men jag vet inte vad det är, har inte geisten. Återkommer förmodligen i morgon, geisten alltså, positivt tänkande var det. Och då skiner säkert solen också. :-D

Kom och släpp in mig matte, vill inte vara ute längre!
Dagens kloka ord: Om jag inte missminner mig var det friherren och jordbruksreformatorn Rutger Maclean som sade. " Vad stort är och vad smått är, beror på i vilken ände av kikaren du ser". Så sant, så sant.

1 kommentar: