tisdag 13 juli 2010

I växthuset


Där frodas och växer det så det knakar. Temperaturen ligger på mellan 40-45 grader så jag har satt in en fläkt och hängt upp lite tyg, i taket för att skona växterna något.
Mycket tomater kommer det att bli och oj vad glad jag är för det. Ser med barnslig förtjusning fram emot att få skörda, röda, gula och svarta tomater i olika storlekar. Paprikan, chilin och bönorna kommer fint dom med. Ja för att inte tala om alla kryddor, svämmar över av basilika. Mycket pesto blir det...Det enda som hittills inte kommit i gång är physalisen, men den kommer säkert snart. Hade lite trubbel med den en period så den är lite sen.Nu väntar vi på våra kära dalingar som är på väg ner och sitter i en stekhet bil i värmen. Får ta och kasta dom i poolen när dom är framme och ge dom nåt att svalka struparna med.

Ha det gott i sommarhettan och njut. Kram


Dagens Berglin: Apropå min favvosommardeckare som har nypremiär i kväll. Ja, jag vet Arri, det är töntvarning på mig, gilla både allsången och morden i midsomer. Fast jag gillar ju Jimi Hendrix med, konstigt va......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar