fredag 2 juli 2010

VM och strand

En heldag pa stranden blev det i dag. Maste liksom passa pa och sola och bada i det "riktiga"vattnet sa har sista hela dagen. Kanns vemodigt att lamna, men vi hinner med ett pooldopp i morgon formiddag innan vi far. Alltid nagot, sa pigan....

Vilket hallabaloo det var inne pa stan i dag da. Hade valt helt ratt restaurant for var sena langlunch under matchen Holland-Brasilien. Valde en hollandsk, kanske mest for att det var fullt pa dom men brasseanknytning. Vi trodde att Brasilien skulle vinna men det visade sig vara fel och som sagt, fel brev ratt. Fy bubblan vilket tryck, sa himla kul. Vi hojtade och skrek som dom varsta hollandarna, kul var det. Och stamningen gjorde att vi blev kvar lite extra lange till barnens fortret.
Val tillbaka pa stranden blev det ett snabbdopp i vart kara hav innan det var dags att forhala. Nu vantar packning och kanske ett kvallsdopp innan det ar dags att sluta ogonen och vila upp oss infor morgondagen.

Ha det gott kara allehopa.

Dagens Godaste: Och antligen fick jag mina kara gamla bitter bulls igen, som jag langtat. Minnet svek mig inte denna gang utan dom var precis sa goda som jag mindes. Bitter balls? for den oinvigde: en hollandsk specielitet- friterade bollar fyllda med antingen kott och/eller gronsaker. Typ falafel, fast godare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar