söndag 18 juli 2010

Sista dagen

Och hur fort gick inte dom här veckorna då!!? Svisch sa det bara så var Makens semester över. Underbara har dom dock varit så det känns ganska ok i alla fall, finns inget att klaga på what so ever. Vi har rest, cirkulerat, grillat, badat, rest lite till, grillat, badat umgåtts, och cirkulerat osv osv. Och över oss har solen lyst så gott som hela tiden, me like.

I går regnade det dock och det ett rejält sådant, men det behövdes. Tur hade vi att det slutade precis innan vi skulle cykla in till Thornérs i alla fall.
En kanontrevlig kväll i goda vänners lag, med god mat (grillat och kanariskt), god dryck (bla ett kanonvin från -98) och mycket skratt. En perfekt lördagskväll med andra ord.
Söndagen har vi ägnat åt lite allt möjligt, som tex lite uppladdning inför Mickes färd mot Gbg i kväll. Skulle också ha gått på auktion i förmiddags, men av det blev det inte. Var ute i god tid för jag ville inte missa visningen, kommer fram och, vad nu då, tomt. Hade tagit fel på dag, typiskt mig, gaggig och glömsk 44 taggare.... Ja, ja blir fler auktioner i Backhorva. Men tjurigt är det.

Åkte då hem och kokade lite jordgubbsylt i stället, vilket är nåt som jag också älskar att hålla på med. Nu är det snart riktigt välfyllt på jordgubbsfronten, ska bara färskfrysa lite till vinterns kakor, krämer och andra delikatesser och sen klar för den här säsongen. Fast snart kan man kasta sig ut i blåbärsriset så abstinensen borde inte bli för svår, får trappa ned långsamt. =)

Nu ska jag bara ge mig av en snabbis och "skälla" lite på MQ. Var och köpte ett par shorts där som fäller nåt förskräckligt, hela brallan är flammig och förstörd och det går jag inte med på. Så det blir ner och reklamera, fastän bytesrätten gått ut.

Och efter det blir det lite grillning igen då, i dag ska det bli grillad lax och färskpära med nån god sås och primörer. Oj, får ila tror jag, snålvattnet börjar rinna.

Ha det gott och over and out från ett toksoligt och ganska varmt (23) grönalund.


Dagens Husse: Lasse visar en imponerad William hur karparna Carpe och Diem kommer när han kallar på dom. Ja, jag hade heller aldrig sett det tidigare. Kul kille, "The Fishman" och inte bara karphusse utan också en superb värd precis som värdinnan Bonita. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar