tisdag 20 juli 2010

Semestertisdag

En solig och skön dag som startade med en dämmepromenad och trollsländejakt. Var väldigt sugen att få syn på den sensationella mindre kejsartrollslända som siktats här. Vet inte om det var en sån jag såg, men en som liknar beskrivningen såg jag i alla fall, blå och grann. Finns liksom inga bilder att jämföra med, just eftersom dom är så himla sällsynta. Men, men det gör inte så mycket att jag inte vet vilket,den var fin den jag såg i alla fall.
Sen kom dom då kompisarna. Kramkalas och tjatter, fika och sen ätning. Tog oss sen en stadstur eftersom kvällen är så fin. Strosade runt och käkade glass, tittade på båtar och turister, lyssnade på musik & såg på en dansuppvisning och bara var tillsammans.

Nu hemma igen och vi ska fortsätta samkvävet tills vi stupar.
I morgon vet vi inte vad det blir, men att det blir bra det är jag säker på.

Ha det gott och bamsekramar från en glad en på grönalund.


Dagens Mumsfillibabba: Och det är såklart Gustavskorv, något av det bästa jag vet. Direkt från Dalom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar