söndag 4 juli 2010

Semestersöndag i slowmotion

Lite segt har det allt varit i dag måste jag erkänna. Pysslat på med det som behövts, men sen har vi mest bara varit och cirkulerat runt hela familjen. Egentligen en helt vanlig söndag med andra ord.
Amerikanska nationaldagen "4th of July" som det ju är så blev det en lite USA influerad grillmiddag (lite USA freak som man är) med bla Hotlinks från Texas och en kall Budweiser på menyn.

Nu får det bli en tidig kväll känner jag, vill ju vara pigg och alert inför nästa underbara sommarvecka.

Lite mer vackra bilder från Portugal. Kolla in sandskulpturerna, jag har inte byggt dom, visst är dom häftiga? Och det blommande trädet, vackert så säg? Samt inte att förglömma den evigt vackra naturen, klippor och hav, fantastiskt.



Dagens Bikt: Jag har många fördelar, ja. Men också himla många nackdelar som tex dåligt lokalsinne, obefintlig koordination och, nu visar det sig att jag också har dålig karaktär.
Jäpp, det är synd men sant, har trillat dit igen. Det blev mig övermäktigt att se och "umgås" med alla rökande människor i Portugal. Är alltså ånyå en dålig och fallen människa. Helvete rent ut sagt. Min teori är att jag inte var ordentligt förberedd rent mentalt och såg mig inte fullt ut som ickerökare. Ska göra ett nytt försök, men inte nu på studs utan längre fram när jag bestämt datum och startat den mentala processen. Har läst på lite hur man ska gå tillväga för att klara den biten. Ska använda mig av S M A K metoden, självbild, målbild, attityd och känsla, tror det kan vara en bra väg till att klara det på. När jag så alltså ser mig själv som ickerökare, ja då är det fini. För tro det eller ej, jag vill sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar