onsdag 28 juli 2010

It`s Raining Again

Rubriken direkt snodd från Supertramp och sången med samma namn, en gammal goding från tidigt 80-tal.


Visst, det öser ner igen. "Är man nån gång glad så kan man ge sig fan på att det börjar regna" - Stefan Sauk.

Och Mathilda har gett sig av på festival och det regnar där med, har ringt och kollat. Dom hann i alla fall få upp tältet innan det värsta började. En tuff start på festivallivet, men nu kan det bara gå uppåt. Är väl såklart jag som är gammal, grå och bekväm som ojjar mig över såna petitesser, det är ju musiken och stämningen som är nr 1, så vad gör väl lite regn.
Och själv hade vi vare sig tält eller sovsäckar när det begav sig och jag själv var festivalare.

På auktionen jag skulle gå på var det bara skitsaker så jag åkte hem igen.

Mikron som vi haft inne på reparation var jag och hämtade idag, oreparerad.
- Den är trasig, sa han.
Vet jag väl tänkte jag, finns en anledning att vi lämnat in den.
- Och reservdelar tillverkas inte längre, fortsatte han.
Ok, vilket jävla skit tänkte jag. Men högt sa jag. Nämen, det var väl otroligt dumt, den är ju inte så gammal, bara 9 år.
Och det blir 232 kronor.
Tackar, 232 kronor för att få veta att den inte funkar. Tänk jag misstänkte det när micropopen inte blev poppade.

Miljötänket då.... Varför ska man behöva köpa en ny mikro och inte en liten mojjäng? Likadant med skålen till Big Popper, den sprack och inga nya finns att köpa.

Vägrar bara att köpe och köpe, vill kunna reparera som man gjorde förr.

Det blir popcorn på spisen hädanefter. Vem behöver micro förresten eller Big popper för den delen?

I-landsproblem av den värsta sorten är vad det är, just det.

Känner mig lite avig. Hoppas bara det inte ringer nån försäljare......


Dagens Blomma: Gladiolusen är på G och så vacker. Är nog malligast i kommun i dag, har aldrig lyckats förr, men nu så. Tjoho. Notera även Dahlian, ett vackert praktexemplar som jag också är mallig över.

2 kommentarer:

  1. Inget går och laga nu för tiden. Hade en dyr mp3 spelare (2200:-) Höll precis tills garantin gick ut. Ingen idé att ens kolla felet, billigare att köpa en ny. Helt sjukt!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det sjukt. Billigare att köpa nytt än att reparera. Har varit ute för det förr, men nu tycker jag det är enough. Tänk, mormor hon hade samma dammsugare nästan hela livet, jag är väl inne på nr 5 eller 6. Sjukt var det ja.

    SvaraRadera