tisdag 27 juli 2010

Tidig afton blev det inte

Igår skulle jag gjort tidig kväll, men det blev precis tvärtom. Var vaken och väntade på Mathilda till kl halv ett, kan inte somna om jag inte har alla hemma. Nu var hon bara i stan hos en kompis, men ändå. Vet att jag är en riktig hönsemor (och oroligt lagd dessutom), det får jag höra lite titt som tätt av familjen.

Så från och med i morgon och till söndag lär jag väl vara helt slut eftersom dottern ska bege sig till Emmaboda på festival. Hm, sömnlös fem dygn. Nä, så blir det ju inte, men lite orolig kommer jag allt att vara. Och att fara upp och låtsas gilla indie, det får jag ju inte. Men ringa det kommer jag i alla fall att göra, så det så.

Fyllt upp mina romtopf krukor med blåbär och hallon och jäklar vad sprit det går åt. Har använt en liter rom + bären+ socker så rackarn om det inte ska bli gott. Nu får jag nog bara plats med lite björnbär, äpple eller päron och sen är det fullt. Spännande.

Solen har skinit hela dagen över grönalund så det har verkligen inbjudit till uteaktiviteter i dag. Förutom all vardagsmotion och hundpromenader så tog jag mig en komborunda bestående av powerwalking/lätt jogging på spåret i afton. Känns skönt att röra på sig lite tycker jag, blir avsevärt piggare efter lite motion. Och sen på det en god och hälsosam jordgubb/banan smoothie, smaskens.

Men eftersom lasterna ska vara konstanta ska jag nu gå ner och kolla på Morden i Midsomer, dricka lite kaffe och ta en glass och förhoppningsvis orka några kapitel i boken sen.
Så det får bli hej so long och kram.
Dagens antal Steg: Blev faktiskt modiga 18 106 vilket jag är kanonnöjd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar