måndag 19 juli 2010

Trots allt

Så blev den här måndagen riktigt bra. Kändes ensamt att vakna och inte ha Micke hemma, men det är bara att gilla läget och stå ut. Thats life. Och jag har det ju så förtvivlat bra så jag borde nästan skämmas (bortskämda jänta, som modren skulle ha sagt). Men saknaden efter tre hela veckor tillsammans finns där i alla fall. Nu är han ju i och för sig snart hemma igen, men ändå.... Man vänjer sig snabbt med att ha det extra bra.

Drog järnet och började fixa utomhus, kant och gräsklippning stod på schemat. Sen fick det bli lite mer fysisk aktivitet, känner att det goda livet sätter sina spår. Sena grillmiddagar och tinto därtill, jo jag tackar. Men det är som vanligt, inkomster och utgifter, ja ni hajar.

Skulle bege mig ner på mitt gympapass i parken. Men det var flera timmar innan det skulle dra i gång och jag kände att jag ville på at direkt efter gräsklipperiet (som också är som ett litet pass, tar en timme också kör jag manuellt för extra motstånd). Nåväl, lagomt mör och svettig snörar jag på mig skorna och drar ut på slingan för ett powerwalkpass istället, och faktiskt så blev det även lite lätt jogging. Ja, jogging och jogging snarare klumpig lufsning, men det räknas det med i min värld. Kollade bara väldigt noga att det inte fanns några åskådare. Klarade mig runt utan sådana, Bra. Efter en timme hemma igen och det är ju då det känns bra. Lite magrullning på det också kan jag nöjd och glad kasta mig i duschen.

Såg nåt otroligt vackert i dag, en havsörn som seglade förbi här ovanför. Så mäktigt, vilket djur. Tänk vad lustigt, "letade" hela vintern efter havsörn men fick inte syn på någon. Jo, en gång men det var på sånt långt avstånd. Också står man hemma och då kommer den. Ja, vad är det man säger Man ska inte gå över ån efter vatten.
Dagens Roliga: Min Kompis kommer i morgon på besök. Bara sådär kom hon på att köra hit för lite umgåsning. Spontanitet när den är som bäst. Ska bli så mysigt och roligt. Kan nog bli nån nattmangling med flams och trams om jag känner oss rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar