fredag 30 juli 2010

Rikedom

Det är när man kan gå ut och plocka sin egen sallad, hämta massa goa basilikablad och mixa till en härlig pesto, wow
Och nu går jag bara och ivrigt väntar på tomater, paprika, physalis och bönor. Bönorna kan jag nog börja skörda om nån dag och tomaterna strax efter. Den röda och gula färgen börjar komma så smått så med lite sol så.....

En solig om än ganska blåsig dag och mediokra 20 grader, fast skönt ändå, lider nu mot sitt slut. Har varit i trädgården och växthuset och pysslat mest hela dagen, vilket är nåt jag gillar helskarpt. En rikedom ja det är vad det är att ha en trädgård och kunna odla och sedan skörda och äta. Tänk så bra man kan ha det.Nu saknas bara en AGA-spis och en Howardsoffa, nej, skoja bara. Men schyssta grejer är det och vinna på lotteri kan man ju alltid.

Ha en underbar helg kära allehopa. Kram.

Dagens Rapport: Från dottern i Emmaboda. Festivalen är så bra och regnet har upphört. Favoritbandet var klart superduper bra och hon stod mitt i smeten. Lycka hördes i hennes röst.
I afton/natt väntar jobb för tjejerna, men vad gör det när man samtidigt kan lyssna på bra musik. Är så glad för hennes skull, önskar alla ungdomar ska få uppleva den känslan, för ja, jag minns den allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar