måndag 5 juli 2010

Blommor och blader

Oj, vad det växer överallt. Har nu hunnit kolla in allt sen vi kom hem och det växer så det knakar och det inte bara i mitt lilla växthus. Så himla roligt alltså. Är lite bra att vara borta några dagar. Blir ju gärna lite hemmablind annars och ser inte hur fort det går.
Nåt annat mindre roligt jag upptäckt är att alla knopp i mina rosor är uppätna av odjuren. Nu har jag gjort en äckelröra bestående av hjorthornssalt, cayennepeppar och olja och det ska visst hålla dom (odjuren) på avstånd. Så kommer dom tillbaka ska dom få sig nåt annat än rosor till livs, he, he, elakt ja kanske men så får det bli.
Grillat har vi såklart gjort i dag också, kan ju inte annat när det är ett sånt fantastiskt väder. Hade familjen hundvakt, alltså Lotta och Ofelia på middag och det var så himla trevligt. Lotta är så bra med hundarna så det känns kanon att lämna dom i hennes vård. Att hon sen är förskräckligt trevlig, ja det gör ju inte saken sämre. En mysig kväll blev det på altanen.

Ska ta och vända ett par blad i min bok nu innan det är dags att svimma. Håller på med en bok som jag försökt komma in i nu för tredje gången. Ska ge den det här sista försöket, sen lägger jag av om det inte blir bättre. Namnet? Ja det minns jag inte, så bra är den.... Men det är nåt romantiskt dravel med inslag av rikedom som i alla andra "tantsnusk"böcker.

En bok som var kanon däremot var Johan Theorins Blodläge. Säger bara; läs den.
Nu hoppas jag att jag ska få Oväntat besök på Star Street av Marian Keyes i present. I och för sig också "tantig" men det brukar finnas lite humor med också gillar jag hennes tidigare böcker.



Dagens Flyt: Kan man nog säga att Texas och Tyson hade på hemväg efter vår dagliga tur. Var lite varmt så dom kroknade och ville bara lägga sig i skuggan. Då kommer, som en skänk från ovan, Mathilda och Alice cyklande. Ja, så då fick dogsen lift i cykelkorgen hem. Det är ju flyt för en liten trött gårdis. Matte hon fick dock ta sig hem för egen maskin.

2 kommentarer:

  1. Vad mysigt du har i växthuset och vilken härlig resa ni varit på:)kommer ni till dalarna i sommar??kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Ja, nu äntligen börjar det hända grejer i mitt lilla hus. Ser fram emot en enorm skörd. ;)
    Inget planerat i alla fall, vad gäller dalaresa. Micke har inte så mycket semester. Men man ska aldrig säga aldrig. Ni då, vad händer i sommar? Södra Sverige kanske?
    Kram Sussie

    SvaraRadera