lördag 24 juli 2010

Usch och fy

Vilket jäkla regnande alltså. Det har öst ned oavbrutet sen tidigt i morse och som om inte det skulle vara nog, det blåser rejält också. Ja, inget kan väl vara för evigt, solen och värmen som vi haft en längre tid känns ack så avlägset nu. För första gången på jag vet inte när, många veckor är det ialla fall, har jag krängt på mig ett par jeans i dag. Temperaturen ligger på 13 grader och ingen vill vara ute. Hundarna backar så fort man öppnar dörren, springer och gömmer sig och bara vägrar gå ut. Nu har Micke i alla fall dragit med dom ut på en promenad, tvångsdito kan man nog kalla det för. Men dom måste, kan ju inte hålla sig hur länge som helst ju. Tur man inte är hund säger jag bara.....
Trött och seg blir man också i dettta väder. For ut på några ärenden och kom hem lagomt ruggig och kall. Läge för en stunds läsning tyckte jag när jag kom hem, lägger mig med min nya Marin Keyes och läser en stund var tanken. Hinner ett kapitel och somnar. Ja och det var det det, sover 2 timmar som en stock. Helt sjukt, sover aldrig om dagarna annars, skyller helt på vädret, är så seg så det är inte klokt.


Nä, nu ska jag laga lite mat och sen blir det till att sega lite mer.


Kram från ett blött grönalund.


Dagens Sommar: På radion, med Percy Barnevik. Himla inttressant program, gillar att lyssna på folk som har nåt att beträtta och som inte bara öppnar mun för att få luft. Han hade saker att säga, lyssna vetja. Musiken han valde var också bra, en liten bonus.

2 kommentarer:

  1. Och vi är hemma från Funäsdalen. Första gången jag varit där. Jag är ingen friluftsmänniska, men naturen är ju fantastisk! Vi besökte Vallvik på väg hem. Vilket underbart ställe det är!! Helt i min smak! Lycka att få ha ett sådant ställe att dra sig tillbaka på! I morgon måndag börjar jag jobba igen :-( Stefan har en vecka till!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det mysigt i Vallvik. Har tyvärr bara varit där en gång, men min pappa kom från krokarna så som barn var jag mycket i Hälsingland. Passa på och låna nån gång när dom inte är där vetja, perfekt ställe att ladda batterierna på. Och vädret kunde inte vara bättre för att börja jobba ;). Ses väl på bröllopet!? Har inte lämnat besked ännu, men det lutar åt att vi kan komma upp. Ska bli jättekul att se er alla igen.
    Kram från oss alla.

    SvaraRadera