torsdag 29 juli 2010

Breaking News, eller?

Forskare i Storbritannien har kommit fram till att småbarnsföräldrar sover på tok för lite och att relationen kan vara i fara. Jamen tjena, behövdes det forska om det då. Vilken småbarnsförälder som helst hade kunnat berättat det och anslagen hade kunnat läggas på annat.

Kan dessutom här och nu komma med nyheten att det blir inte bättre. Som tonårsförälder får man inte heller den sömn man skulle behöva och det av nattvak av ett helt annat slag, eller för den delen cruising nattetid.

Så summa summarum, man ser ut som en panda hela barnperioden, svart under ögonen och blek i ansiktet. Men vad gör väl det när man älskar de små och stora liven så in i bomben.

Här i Pravda finns artikeln förresten.

Och dagens väder har inbjudit till inneaktiviteter i dag igen. Bakade några goda Amerikanska jordnötskakor efter ett recept jag fick av en (svensk) tjej jag seglade med. Hon var bosatt i San Francisco och hade i sin tur fått det av någon amerikan, ja och på den vägen är det.

Milk and cookies en regndag, det behöver man för att inte deppa i hop totalt. Lite tröstebak och trösteätning.






Min bästa kaffemugg med Elvis på har gått sönder = ledsen.
Torsdag och i morgon är det fredag vilket jag gillar, alltid något sa gumman......
Micke är på hemgång, vilket jag också gillar.
Så, lite mindre ledsen. Var ju bara en mugg.




Dagens Rapport: Från Emmaboda och dottern. Vaknar i en dyngsur sovsäck, regnat in i tältet och det regnade duktigt. Trötta och blöta, men glada ändå. Nu uppehåll, sovsäckarna hänger på tork och dagens jobb klart. Linsgryta i magarna och Johnossi (favvobandet) på scen i kväll, livet är toppen och festival är nice.

1 kommentar:

  1. Fredag kväll, bästa kvällen!!!
    Mmm, vad goda dessa kakor ser ut!! Kan jag få receptet? Jag älskar jordnötskakor :-)

    Kram
    Eva

    SvaraRadera