lördag 30 januari 2010

En slagen hjälte

Oj, oj vilken trött kille vi fick hem i förmiddags. William har varit på filmhajk sen i går och kom alltså hem för en stund sen. Han hade klarat sju filmer och var vaken till halv tre på natten. Så det är tillåtet att vara trött i dag. Mathilda var också på filmkväll i går hos en kompis, men hon höll sig till det mer "normala" tittandet, alltså en film. Hon såg på rekommendation Gökboet, det är ju en sån film som man ska ha sett. Personligen är det en av mina favoriter och glad är jag att Mathilda gillade den också, tyder på god smak. :-) Vilka cineaster våra barn är, kul....
Maken och jag hade först tänkt gå på bio i går, men av olika anledningar funkade det inte (skjutsar och jour) så vi får skjuta det på framtiden. Filmen ( Snabba cash) går väl ett tag till kantänka. Blev således På spåret i soffan i stället och det är helt ok det med.

Nu ska jag kasta mig iväg och inhandla lite saker till min garderob. Ska rensa och organisera där nu en gång för alla. Fick inspiration när jag läste Pravda (alltså Aftonbladet) i går och det fanns en massa bra tips på hur man får en funktionell garderob. Nu är det dags alltså och det är hög tid, får spelet när jag ska in där. Hittar inget också är det trångt och rörigt. Vet att mitt sparande är stor orsak till det hela, men nu jäklar ska här fixas.

Hörs, tjingeling för nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar