onsdag 27 januari 2010

Santa Maria

Himmel och pannkaka, rackarns rabarber osv osv, vad det har snöat idag. Drog i gång med buller och bång kring lunch, hade precis kommit hem efter en tur i "läbbiga skogen" med dogsen. Läbbig är den för att det har setts vildsvin där och jag gillar inte dom annat än på tallriken.

Och som det öste ner sen, på en timme drygt kom det säkert en dm, jo så var det. Fick leta fram bilen när det var dags att hämta junior vid skolan.

Ja så var det bara att börja skotta då. Vet att det är ogjort jobb när det öser ner nytt hela tiden. Men jag resonerar som så; bättre att skotta fler gånger (och gångar) och man orkar lyfta skyffeln än att vänta till det snöat klart och det blir för tungt. Nu är jag ingen fröken tunnis direkt, är ganska stark tycker jag själv. Har provianterat en och annan potatissäck och case med bier i mina dar så man kan säga att jag är grundtränad =) Gör såhär helt enkelt för att skona ryggen..

Blir dyngsvettig när man håller på med slikt. Faktiskt så motsvarar det ett workoutpass kaloriförbrukningsmässigt (har kollat). Så egentligen har jag kört ett hårt pass idag kan man säga med lite god vilja, ja också + promenaden. Betyder att jag kan ta nåt gott i soffan i kväll ju, utan dåligt samvete och det gillas skarpt.


Barnen sitter nu och mumsar på nybakade bullar och jag ska ta en skön dusch och sen mysa lite framför brasan medan snöovädret viner utanför fönstrena.

Dagens sport: Curling. Inget jag utövar men jag är en curling Mamma, Matte, Maka. Sopar och sopar och sopar. Men faktiskt så tror jag jag gillar det, för i min värld kan det också betyda omsorg. Vet att jag är överbeskyddande och lite smålarvig i största allmänhet, men sån är jag.

Nu har det inte gått så här långt, apropå skottning. Men fortsätter det snöa så.... man vet aldrig ;-)
Av de oefterhärmliga Berglins

2 kommentarer:

  1. Får man publicera bilder på sina släktingar utan att be om lov????

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha. Den va bra!!!! Puss & kram

    SvaraRadera