fredag 22 januari 2010

Sjukling och spikar

En något annorlunda fredag blev det. Fick hämta William i skolan i förmiddags, förmodad maginfluensa. Han hade ont i magen och kände sig illamående och yr. Efter lite vila och faktiskt en liten kräka så piggade han på sig och är nu sitt vanliga jag igen. Konstigt men skönt att det inte var nåt. Kanske han har käkat nåt olämpligt. Ingen idé att spekulera är bara glad att han är ok igen.

Och Mathilda har jag satt på tåget till Växjö. Hon ska hälsa på en kompis och kommer hem i morgon igen. Kvällen får jag alltså tillbringa med killarna på egen hand.


Micke han försöker kurera ryggen, fick honom att lägga sig och spika en stund. Kan nog vara ett nog så gott alternativ till bättring. Man slappnar av så skönt tycker jag själv när man ligger på spikmattan, faktiskt risk för att somna.


Nu blir det middag och sen "spåret", i kväll ska jag klå dom ;-). Förra veckan var jag för kass, hade tio poäng upp till ledarna. Men nu känner jag mig taggad också har jag ju hjälp av Micke också vilket jag inte hade förra veckan.


Dagens inköp: Var och köpte mig en skiva idag, The Baseballs, kanonbra. Det bor nog en liten raggare i mig :-) i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Du e la go du surran!!
    P&K från lill brollan....

    SvaraRadera
  2. Han har så läckra öron så man kan dåna den unge herrn'. Men ser dom inte lite oroliga ut?! Spik, fattaru' sonen min...?! Näää!!

    SvaraRadera