måndag 11 januari 2010

Minus vs Plus

Måndag, blåsigt, hängig, skolstart, home alone, dammigt hemma, barr överallt, taskig hy efter allt godis, + 1 kg, torrt å risigt hår, tråkig bok och Tyson kissade på min matta.

Bluesen bara väller ut, kunde jag så skulle jag dra en sydstatsdito för full hals. Nu är jag ingen sångare (mer minus), fast jag sjunger i alla fall, i smyg. Jamen vad ska man göra för att vända det till nåt positivt. Härda ut eller,.....

Men ok, positivt tänkande var det.

Måndag - snart över, i morgon tisdag.
Blåsigt - ska bli mindre blåst och mer sol enligt prognoserna.
Hängig - hm, en jääättelång promenad i bra väder kan nog hjälpa.
Skolstart - ja, nån gång måste det ske. Vårterminen är faktiskt riktigt bra.
Home alone - stämmer delvis, barn och hundar är hemma och Micke kommer om 10 dar.
Dammigt - jamen, då får jag väl damma då.
Barr överallt - och dammsugare, never heard of ???
Taskig hy - taskigt läge, men bara att hoppa godiset.
+1 kg - run Forest run, nä menar Sussie, = motionera då.
Torrt & risigt hår - inpackning och klippning kan det vara dags för.
Tråkig bok - Ja, bara att byta ut Fossums "den onda viljan" mot nåt bra.
Tyson kissade - tvätta den då.

Jamen se det gick. Nu känns allt bättre. Också har jag det bästa av allt, mina älsklingar Micke, Mathilda, William, Texas och Tyson, blir glad bara av att tänka på dom.


Dagens slappare: Alltså dom här killarna dom kan konsten att slappa. Dom liksom bara ramlar ihop i en liten hög och är totalt avslappnade. Där har man en del att lära. På och Av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar