måndag 4 januari 2010

En Gammeldansk

Jamen, det hade nog varit bra för kistan. Men icke, så skoj ska vi inte ha det. Istället blev det hopp och lek med ungdanskarna, lika gott som något.

Mathilda har övat lite olika kommandon med Tyson och det artar sig. Han ser och lär hur pappa gör och då går det som en dans. I dag har vi övat på det gamla vanliga som att sitta, stanna och komma. Sen blev det några nya också och det var vacker tass och snurra, än sitter det inte men det kommer, det kommer. Texas är så duktig och är med på övningarna och bistår. Han är väl aningens fundersam varför han gör allt detta igen när han redan kan det och dessutom blir belönad.


Nu ska jag ta mig ett tv maraton. Har en sisodär 10 inspelade avsnitt kvar att se av den eminenta men tyvärr borttappade serien Damages som gick på 8:an. Såg förra omgången och blev helt såld, så kanonbra. Sen var det bara en ren slump som gjorde att jag hittade den i tablån när den gick nu över jul & nyår. En helkväll väntar alltså med superskådisar som Glenn Close, Ted Danson och William Hurt. Handlingen då? Jo, Close är en skrupelfri och mycket listig advokat som anställt en ny och lovande jurist, Ellen, på sin byrå. Ellen blir anklagad för mordet på sin blivande man, men hon är oskyldig. Ja många förvecklingar. Och vem kan man lita på.....

Vet inte om man kan kolla på tv8-play, men undersök det kanske går. I sådana fall, se den.


Dagens Kur: Nu blev det inte någon GD, istället blev det proviva, culturafil samt en värmematta på magen. Inte lika kul kanske, men nu är jag på G igen. Ska kanske t.o.m våga mig på att knäcka nötter till min tv afton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar