tisdag 19 januari 2010

I Skolan

En av fördelarna med att vara hemarbetande är att jag kan disponera tiden som jag vill och behöver inte be om lov och ledighet. Så i dag passade jag på att vara i skolan med William, nu blev det inte hela dagen utan bara förmiddan. Vågar inte lämna valpen för länge, mycket hyss blir det. Tycker det är riktigt roligt att vara med och få se hur dom har det om dagarna. Nu har vi en himla bra skola som vi känner bra efter alla åren. Har under årens lopp haft ett bra samarbete och bra kommunikation med personal och ledning så allt är toppen. Men i bland är det skoj att dyka upp och kunna vara med på några lektioner. Har, måste jag erkänna, kanske priat utflykter och andra roligheter och varit med där lite mer än jag varit i klassrummet. Men den här terminen ska jag försöka vara lite oftare på skolan och inte bara följa med på utflykterna.



Så har kära maken, som kommit hem till Sverige och Gbg, åkt på ryggskott. Ja, fy bubblan det är inte nån hit. Vet hur ont han har nu, eftersom jag själv fick mig en släng av sleven för några år sedan. Och jag lovar, det gjorde ont. Önskar inte nån den smärtan, föder hellre barn än har ryggskott. Tur i oturen är att han inte ska köra hem utan tar tåget eftersom bilen är på verkstan.



Dagens pest: Så boring, vi missar årets Pingvinfest nästa fredag. Hinner omöjligt köra från östkust till västkust på 2 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar