lördag 2 januari 2010

Inspirationen sviktar

Ja, så är vi tillbaka i Småland efter vår tur till Huddinge. Bilresan ner tar egentligen inte så lång tid, men den var seg så det förslår. Dels för att det blir så klabbigt på vägarna och bilen blir tokskitig för att dom envisas att salta. Fattar inte att det nödvändigtsvis ska saltas så in i bomben, sand är ett nog så gott halkbekämpningsmedel ju. Fördelarna är som jag kan se det fler med sand, det blir inte så kletigt, miljön skonas och bilarna likaså. Saltet går ju ner i grundvattnet och bilarna mår inte heller helt bra av det.
Sen vaknade jag i morse med ont i magen som vägrar att ge sig, är fortfarande kass. Får avvakta till i morgon och hoppas det ger med sig, avskyr att vara kass. Har haft ont förr och sökt vård men dom hittar inget, så det är bara att vänta och hoppas på bättring.

Bra har vi haft det i alla fall. Vi blir alltid så bra omhändertagna när vi är hos Thomas och Jane, dom är ena goingar dom.

Nu blir det soffläge och kurerande, kanske jag vågar mig på en kopp chaite. Har inte haft vare sig mat eller dryckeslust. Men det kanske kan funka med lite te, ska nog testa. Vilken lördagkväll va =(

Dagens låt: Mycket radio blir det i bilen. Och i dag var det mycket sportradio, nåt som är bra med sporten är all bra musik dom spelar. Satt och dvalade och hade ingen inspiration alls att snacka och skoja, var bara pestig. Då spelar dom en gammal favorit, ja jag tror det är en av dom bästa låtarna som gjorts. Black Magic Woman - Santana och genast kändes tillvaron aningen behagligare. Musik helar.
http://www.youtube.com/watch?v=ymh1o09vRWE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar