tisdag 5 januari 2010

Is och snö

Vilken vacker dag alltså, lagom kall och lite snöande. Inbjuder till uteliv med andra ord. Nu blev det bara en rask och ganska kall promenad, då jag låg lite efter med vissa göromål pga magen. Men skönt var det. Hade bara klätt mig lite dåligt och får skylla mig själv, annars hade vi varit ute längre.

Trilskas fortfarande med mina islyktor och hoppas dom får stå en längre stund denna gång innan blidvädret kommer. Älskar mysljus både inne och ute. Har nog skaffat mig en ny liten hobby!!!


Nä, det är det inte, men det är så himla vackert med både is och ljus och fatta då att jag går i gång på kombinationen.

Det droppar ur kranen och denna vackra obelisk uppstår uppstår.

Nu står våra traditionella julpizzor i ugnen. Yes, det åker på både skinka, julost och diverse medvurstar, blir kanongott också slipper man kasta massa godsaker.

För övrigt har Tyson vare sig käkat gröt eller druckit granvatten idag. Men han har tuggat sönder Mathildas mobilladdare, ja vad göra - fick åka och köpa en ny såklart. Buse.


Dagens limpskiva: Bjöd dottern på. Hon är ingen äkta smålänning hon inte, den kan man snacka om generös va. Nä, jag vet hon ser knackigt, men det är nåt vi skojar om och hon är helt med på noterna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar