tisdag 5 januari 2010

Slow Starter

Uppe med tuppen var jag inte. Orkade bara tre avsnitt av Damages i går, sen började jag nicka. Har blivit världskass på att nattsudda framför tv:n, annat var det förr. Minns ett tillfälle när storasyster och jag brände Mobergssviten på en natt och det är hyfsat långa filmer. Mycket kaffe krävdes, men det gick bra. Kan ju i och för sig också bero på att Utvandrarsviten är bland det bästa som gjorts. Säger bara "Ulrika" och hennes utspel mot prästen, svensk filmhistoria.


Nåväl, tuppen fick inget sällskap i morse men de andra små fåglarna har jag fixat lite åt. Har börjat med min fågelmatstillverkning och var och matade dom med det. Har du lite kokosfett över sen ischokladstillverkningen så gör lite gott åt de små vetja. Smält fettet och blanda i lite gott som tex solrosfrön, russin, sesamfrön eller nötter. Varva och låt stelna i tex en gammal creme fraiche burk. Kom bara ihåg att det inte får vara salt. Och har du gamla skrumpna juläpplen som ingen vill äta, lägg ut dom med, för en del fåglar gillar frukt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar