måndag 18 januari 2010

Förra måndan

Klagade jag över mitt torra och frissiga hår. Så i dag gjorde jag slag i saken och var i väg och klippte mig. Så långt allt väl. Det blev ju friskare och lite fräschare såklart, men. Stort men, ser ut som ett troll nu. Om jag säger tisdagstrollet..... Inga klockor som ringer, nä trodde inte det. Men alla som läste Starlet på 70-talet kan kanske dra sig till minnes trollet som figurerade i tidningen och som kallades för tisdagstrollet (ja, den utkom på tisdagar). Ok, nu närmar vi oss. Sån ser jag ut nu, fast mörkhårig. Klippte kanske aningen för mycket också tänkte jag nog inte på mitt självfall. När håret torkat drar det ju upp sig och det gjorde det i dag med såklart. Så numera går jag runt i trollfrissa, men jag ska inte klaga det är ju friskt och fräscht i alla fall.

Riktig måndagskänsla (pestigt) infann sig sedan efter mitt telefonsamtal med försäkringsbolaget dit jag anmält min benskada. Fick tidigare avslag på min skadeståndsbegäran, men jag tänker nu alltså överklaga. Snorkiga förbannade fruntimmer säger jag bara, blir så lack. Att bli behandlad som mindre vetande och bli "pekpinnad" det gör mig så arg.

När jag på slutet av samtalet undrade om det är etiskt riktigt att läkarkollegor ska bedöma varandra i försäkringsfrågor, så förstod hon ingenting. Jo, så är det den läkaren som gjorde behandlingen på mig och läkaren som anlitas av försäkringsbolaget för att avgöra fallet är kollegor. Hos mig luktar det ruttet. Men hon bedyrade att en rättvis bedömning gjorts, fast hon skulle konsultera några kollegor sa hon som svar på min fråga/begäran om ny läkare. Grrr

Nä såna människor ska inte få förstöra mitt humör, så det blev sen en skön snöpromenad med dogsen. Å det snöa, å det snöa, det är så vacket så det gör ont. Fast barnen (William) börjar tröttna lite nu, är inte så sugen längre på pulka, skridsko och sånt. Vintern har varit längre än den brukar här i södern, med både snö och kyla så han är rätt mätt nu.


Dagens Peekaboo: Tittut, någon där!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar